Packad & glad, satt säga!

Igår och idag har jag packat ihop här på Maggangatan. Idag efter skolan tar jag mitt pick och pack och åker till Växjö för att möta upp familjen. Över hela golvet står ikea-kassar och väskor. Konstigt att jag sovit min sista natt här. MEN FAN SÅ SKÖNT! Äntligen få bo själv. Inte så hänsyn till någon annan och ha möjligheten att få vara ensam bakom en stängd dörr. Ja. Vilken tjatmoster jag är!

Jag har insett att jag har SKADLIGT mycket att göra i skolan. Jag hade tänkt att åka med mor och far hem nu i helgen, men det ser ut som att jag blir kvar här för att plugga.... Jag ska försöka åka hem om tre veckor istället. Det behövs just nu känns det som. Jag vill se bruttis nya bostad och så vill jag gosa med Evert. Jobbigt läge!

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ut och trotsa regnet. Jag ska köpa ärtor och morötter så ska jag göra mormors gryta (utan kött) till lurre. Gött!

(IDAG SKA JAG FÖRÖVRIGT FÅ TRÄFFA MITT ODJUR! TROLL-LEO!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0