I will walk on water, and you will catch me if I fall


Först och främst så önskar jag mig den här koftan från MQ i julklapp, den som har mig. =)

Igår förmiddag kom jag hem från Göteborg. Inget gick bra för mig och jag konstaterade att detta kommer bli en dålig dag. Tåget var försenat, jag frös som en get, det fanns inga pengar på ica-kortet och jag fick avställning eller vad det heter. Motvinden hela vägen hem med väskor och kassar överallt kändes som det minsta problemet. Sen ramlade väskan av precis utanför huset. Lycklig tjej?

Sen gick det bättre. Jag storstädade lilla lägenheten och satt upp lite julgrejer. Tände massa ljus och hade det jätte mysigt med Rix fm som sällskap. Sen gick jag ut i kylan och promenerde till hemköp och köpte grejer till tacos. Även två filmer fick följa med som sällskap. På vägen hem kom jag på hur fin stad Halmstad egentligen är. Gör jag rätt som lämnar den här staden?

I helgen väcktes även min kärlek till Göteborg. Trevlig storstad som ändå känns så mysig! Jag hängde en del ute i Majorna nu när jag var där. Det kändes som att vara med i Pip-Larsson eller något liknande. Gamla träbyggnader, kolonilotter och den mysigaste lilla Ica butik jag någonsin varit i (Efkås på hörnet vid Godhemsgatan). Jag kände mig nästan hemma där bland spårvagnar och goa Göteborgare.

Nu är jag hur som hemma i Halmstad. Min nuvarande hemstad. Idag ska inte mycket hända. Jag ska alldeles strax krypa in i Twilight världen och läsa Eclipse. Fram mot eftermiddagen ska jag ut på en liten springtur i berget och senare eventuellt ta en promenad med Cissilito om hon är sugen. Sen är det obligatoriska Gossip girl ikväll. Söndagsmyyyyys!



Ljusstake som jag införskaffade mig igår.



Morgonens mys frukost. Det var svinkallt i lägenheten så jag tände massor av ljus och kokade te. Så skön stämning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0