Det krävs en Sparris till allt

En väldigt lugn helg har passerat. I fredags umgicks jag med Blomman och Linn. Först hängde vi hemma hos mig och snackade skit, senare begav vi oss till Gillet. Egentligen bara för att ha gått dit. Jag var där en timme innan jag tog mig en promenad hem. Att så lite kan göra så mycket.

Lördagen bestämde jag mig för att inte göra någonting alls. Den enda ansträngningen jag gjorde var att åka till Aspentos i Salabacke för att äta lite mat. Direkt efter for jag hemåt, tryckte i mig lite chilinötter och glodde på Scrubs. För att vara lite hälsosam så gjorde jag lite övningar på min nya vän, pilatesbollen!

Söndag bjöd på terminstart på Friskis. Jag, Olivia och Filip samlade ihop oss och lekte lite med barnen. Efter det blev det en timme styrka på gymmet. Jag såg ut som en knubb när jag körde en övning, för första gången sen jag började träna så anade jag lite muskler bakom gäddhänget. Jag var nöjd. Jag var  värd att åka och titta på Sparris när han mötte Pixbo. Där blev det seger, dock är jag inte så imponerad av den inhoppande målvakten som ersatte den gamla geten Klintsten. Han släppte in 4 av 15 bollar, känns lite väl.
För att smälta innebandyn så åkte jag till Faster och lånade ett gäng filmer. "En ung Jane Austen" och Benji Button fick följa med hem idag efter en kopp te och en väldans massa diskussioner om alla möjlia saker.
När jag väl tog mig därifrån så begav jag mig återigen hem till soffan och tittade på den förstnämnde filmen. Mitt i allt kände jag hur det brände bakom ögonlocken och tårarna sprutade. Olycklig kärlek gör mig olycklig. James McAvoy däremot, han kan nog göra mig lycklig *blink*!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0