Dags att bli vuxen, redan!?

De senaste dagarna har varit smockfulla med aktiviteter! Torsdagen spenderades ute i East för att hjälpa Benny & Fia att flytta. Skola och jobb på fredagen. Återigen East på Lördagen då det var dags att städa ur gamla lägenheten. Hem och sussa för att hänga på Friskis och Svettis hela söndagmorgonen. Först lekte jag med barnen och sen körde jag något slags PT pass med Olivia. Undrar hur hon mår idag med tanke på det. =) När jag slutade på F&S bar det av till hemtjänsten för lite mer jobb där. Länge leve arbete. Den här veckan ska jag försöka vara ledig och fokusera lite på skolan, även fast det är tråkigt.

I torsdags fick jag ett samtal när jag satt i bilen i East. En bekant röst var på andra sidan luren. Avdelningschefen på Akademiska sjukhusets avdelning 30E. Jag har blivit erbjuden jobb där, som undersköterska på en halvakut avdelning. Blir lite stolt över mig själv när dom ringer och erbjuder mig jobb sådär utan att jag sagt någonting. Däremot är jag tveksam till om jag ska ta det. Det är ju ett tryggt jobb där jag vet exakt vad som ska göras, men då måste jag samtidigt säga ifrån på Svartbäcken och hemtjänsten för att jag ska orka med arbetet på sjukhuset. Ska börja på en fördel/nackdels lista ikväll har jag tänkt. Får se vad det blir.
På ett sätt lockar sjukhuset mycket, då har jag råd att hyra en lägenhet under sommaren. typ storebrors lägenhet om han får för sig att tillbringa två månader någon annanstans ;). Det är dags att bli vuxen nu, vare sig jag vill eller ej..



I detta ofantligt vackra hus (det gråa, inte det rosa) på våning 3 kan jag arbeta snart.


Kommentarer
Postat av: Stora stora sysster i Hovet

Är det ett fast jobb?? I så fall ska du inte tveka! Take it. Lycka till. Alfons hälsar. Puss

2010-01-26 @ 08:55:41
Postat av: Mosta´A

Hej lilla Snuttan!

håller nog med din syster att du ska ta jobbet.

men är det så att du ska studera som du säger i halmstad så kanske det inte är det bästa. Det blir mycket att tänka på.

fast ta jobbet så kan du göra andra saker sen?

PIÖ/

2010-01-26 @ 18:52:18
Postat av: Kusin Amanda

Va kul, tänk om någon kunde ringa mig och erbjuda ett jobb som jag vill ha:) Låter som en superbra ide att ta de, tror du vinner på de:) Kramkram

2010-01-28 @ 18:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0