When I'm with him, I am thinking of you

Skolan den här veckan är väldigt lugn, är ungefär en lektion om dagen. Men däremot så är det massor med arbeten som ska göras och lämnas in. Jag har 5 st, varav två stycken blev klara idag. Imorgon ska jag lägga ner all tid på samhällen, andra världskriget är ett av mina favorit ämnen, kan prata om det i timmar. Jag har nu valt att fördjupa mig i Tysklands intåg i Polen (starten av andra världskriget). Just nu känns det trök att jobba med det. Jag vill ju ha sommarlov! Det är bara bita i det sura äpplet och göra klart det. Jag är ju trots allt intresserad, när jag väl kommer in i det.

Idag tog jag cykeln, med Leo i cykelkorgen, på en tur till stadsparken. Det var så fint väder så vi tog en promenad till Kap och tillbaks. Studenternas, där Sirius spelar sina hemmamatcher, gick vi förbi. Där var det match och storebrors huvud stack ut från ledningens rum. Det var massvis med folk som satt i parken och jag vart lite avundsjuk, jag vill också sitta ner och slappna av! När jag kom hem tog jag min kortaste löprunda på 2.5 km för att rensa huvudet lite. Ibland räcker det med så lite! Det var tungt att andas så det pep lite i lungorna när jag kom tillbaks, det är för mycket pollen och skit i luften just nu, jag som inte ens brukar reagera! Försvinn dumma pollen.

Har även ringt chefen på Öland idag och pratat om när jag ska åka ner. Avfärd sker 17 juni från Uppsala stad. Tror jag ska flyga ner, det är så tråkigt att åka bussen. Ska kika lite priser innan jag lägger mig för att sova tror jag. Pratade även med mosta A och berättade hur jag skulle jobba och frågade när jag fick komma ner. 17 blir utmärkt. Då får jag lite dagar ledigt här hemma också! JAG LÄNGTAR NER SÅ MYCKET!!!! Tur att det är student om två veckor, då får jag åka ner en gång innan också! Jippie!


Älskade, utnötta, löpar tröja som varit ute på mycket äventyr. Nike, såklart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0