Thinking of you



Guess where we have been? :)
Vi tog en blixtvisit över i bara två dagar. Hur mysigt som helst, kan dock klaga lite på vädret, regn och kallt var det, men det hindrar inte oss eller!
Jag och bror hängde på stan. Vi var nere på Kränku och köpte te (alltid, man kan inte lämna ön utan nytt te). Vi gick in i massor av affärer och tittade på kläder, men det var inget vi fastnade för. Jo, jag hittade ett par skor som jag ska jobba i isommar, men jag ska vänta till lön och köpa dom. Efter en del tittande så gick vi och åt på VÄRLDENS trevligaste café, kan verkligen rekomendera! Ett rum för resande hette det och låg mellan  hästgatan och hamburgergränd. Det var en jätte trevlig engelsman som ägde det och det var så litet och mysigt. Jag åt vegetarisk pasta med sparris och parmesan. Tobias åt en kyckling sandwich. Nej, dit ska jag gå igen!

När vi kom hem från stan så somnade jag en stund, sen kom en hulligan (mammas morbror) in och slet av mig filten och skrek som en dåre. Då kom vårat middagsbesök i form av Marie, Göran, Astrid, sysslingarna Emil & Elfrida och "morbror" Lennart. Vi satt vid bordet från sex till tolv. Det förbrukades fem flaskor rödvin och ett antal ölflaskor under kvällen och det var som en riktig tonårsfest, det ringdes till massa människor, skickades sms från andras mobiler och en massa planer smiddes, bland annat att vår familj och Marie & Görans familj ska fira midsommar på Öland. Det orginella Buttle-spelen kom även på tal. Buttle-spelen, för dom som inte vet, är ett spel som vi kört i "hembyn" i all tid. Våran gammelmormor bodde i huset och hela släkten kom dit och kastade varpa, lekte lekar och grillade. När gamlan dog så vart det lite sämre med det, tråkigt!

Lördagen startades med en lång löprunda. Först var jag ute vid p18, sen var jag i Terra-Nova, sen i Furulund. När jag ritade upp rundan på iform så vart den bara 4 km, kan knappast stämma. Minst 5 måste det varit. När jag kom hem var ALLA bakis. Jag ville åka ut till tofta och se hur det såg ut där, men det ville ingen annan, Konstigt? Båten gick hem 16.00 och var smockfull. Jag och Tobias satt i restaurangtorget medan mamma och pappa fick vilstolar. Orättvist, eller hur? Sen åkte vi hem i full fart och jag kollade på Hundtricket innan jag somnade på soffan. Vilken härlig helg! Ska vi åka nästa igen? :)


 




Vi hängde lite på långtidsparkeringen innan vi gick till båten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0