Jag är en stadsmänniska!

Jag undvek att skapa debatt idag i skolan, med tanke på att jag var på ett hyffsat dåligt humör.
En tjej i klassen höll ett tal om skillnader mellan att bo i staden och på landet. Jag tycker personligen det är upp till var och en. Alla trivs inte i stan och alla trivs inte på landet. Tyckte dock att hon riktade det mer som att det var "fel" att bo i stan. Nja! Jag älskar stadslivet. Jag skulle aldrig kunna bo i skogen. Jag har levt "låssas"lantis liv fram till jag var 15 år i Storvreta. Det var ingenting för mig. Jag älskar ljus, närhet och puls! Jag älskar att kunna ta en promenad på 10 minuter ner till stan. Jag älskar att ha 500 meter till mitt gym. Jag älskar att det tar 3 minuter för mig att cykla till skolan. Jag är alldeles för rastlös för att sitta på en buss i en halvtimme för att ta mig någonstans. Jag har den turen att bo väldigt nära centrum av Uppsala, men även väldigt nära till Röbo spåret och skogarna där omkring. Jag kan välja mellan att ta med mig varm choklad till utkiks platsen i Röbo, eller gå ner till ett Café och ta en kopp choklad där.

Som sagt! Stadslivet passar inte alla, men det gör inte lantis livet heller. Det finns inget fel eller rätt i det. Alla är faktist olika. Jag skulle t ex aldrig kunna sova utan att lysena från gatlyktorna lyser in, medan andra aldrig skulle kunna sova med det ljuset.
Duktig Julia,  nu har du avreagerat dig och ingen kom till skada eller blev upprörd, bra jobb! =)


Älskade gym, försvinn aldrig mer än 500 meter ifrån mig!
Min livsglädje

Kommentarer
Postat av: Emelie E

Jag kanske missuppfatta uppgiften helt men skulle man inte tala om sina egna åsikter och säga vad man själv tyckte?



Det var absolut inte meningen att det skulle vara kränkande mot någon!

2009-03-19 @ 14:37:12
Postat av: Julia

Haha nej emelie! Det är inte så jag menade! :) Jag talade bara av mig av min egen åsikt, det var inget menat alls :)

2009-03-19 @ 20:46:19
URL: http://lillesyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0