HAHA! Cultus iq barn!

Vi är så sjukt smarta på min skola!
Imorse hade vi matte b med Päivi (bryter kraftigt på svenska). Hon skulle beskriva den räta linjens ekvation eller nått. Å hon tjatar om U (y) hela tiden och Emelie Jansson, smart headet själv, skriker rakt ut "VILKET JÄVLA U?!" Jag gjorde exakt samma tabbe förra veckan och sa lite försiktigt "hon menar y, bokstaven y". Emelie kläcker den skönaste kommentaren "Jaha, men säg det då..". Förstår folket vilka roliga lektioner vi har?

Det vart bara värre på Engelskan. Där satt jag och två herrar och diskuterade lite när vi var klara med våran uppgift som vi hade. Ingen vet vad det handlade om. Men elvisp och vaseline var två ord som återkom ganska ofta i det samtalet. Helt plötsligt kommer en tjock engelsk-svensk ordbok flygande och träffar Tim i ryggen. Då börjas det prata om stavmixrar. Förstår ni vart jag vill komma....? =)

Nu ska jag byta om och pallra mig till Manges intensiv pass igen! Arbetsterapeutens son kanske dyker upp?
Ikväll är det födelsedags firande hos Petra som bli 18 år gammal. Grattis din gamla get!
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0