Löp, stan med mig själv & fotboll

Jag har haft galen hemlängtan idag. Var lite nere hela dagen. Jag sprang på morgonen för att komma ifrån det värsta. Det hjälpte inte. Jag cyklade ner på "stan" (ensam) och köpte ett armband och en present till Niclas. Jag träffade en jätte trevlig tjej som jobbade i en av affärerna. Vi pratade i säkert en kvart innan jag köpte mitt armband och gick vidare. Då blev hemlängtan ännu värre. Jag tänkte på Blomman och Carro. Jag slängde iväg ett sms till Carro (som åker till Turk idag) och pratade lite med henne. Jag cyklade hem, och la mig i en stol och solade. Hemlängtan satt i...

Gith ringde från jobbet och sa att jag var ledig idag och skulle få jobba länge imorgon. Jag hade nog behövt jobba idag tror jag, för att slippa tänka så mycket. Istället la jag mig och kollade på fotbollen. Jag satt och suktade efter Markus Berg hela matchen. Vilken kille! När straffarna vad avklarade åkte vi ner till Köpingsvik och tog en promenad på stranden. Min favorit Isak (trubadur kille) spelade nere på stranden. Han sjöng Hallelujah när vi gick förbi. Sist jag såg han sjöng han Kom änglar. Bra musiksmak har han, det går inte att neka! Nästa gång han spelar ska jag sitta där hela kvällen och njuta.

Grannarna (turister) några hus bort sörjer nog idag. Dom har dunkat M.J hela veckan, varje kväll. Igår somnade jag till We are the children. Visste dom om att kungen av pop skulle dö? Nästan lite kryptiskt... Vi får se vad det blir för musik från huset ikväll.
Nu ska jag äta macka och åka till färjestaden.
Hoppas hemlägtan försvinner imorgon.

Kommentarer
Postat av: Hille

Kom till storasyster så kanske det känns mer som hemma:-) Du är alltid välkommen.

2009-06-28 @ 11:29:09
URL: http://hilleihovet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0