If you're going to San Fransisco

JAG FICK JOBBET PÅ FRISKIS & SVETTIS! ÄNTLIGEN LITE TUR!

Ska ta helgen i korthet lite hastigt!
Pappa, jag och Hille lämnade Uppsala på lördagen och kom fram till Öland vid 18-tiden. Jag fick till och med köra, nästan 15 mil. Jag hade så ont i rumpan efteråt! Vi kom fram till ett soligt men kallt Öland, där vi åt grillad mat och sen slappa på soffan.

På söndag blev det mer att göra, då målade jag och Albin ett lakan och skrev "STUDENT 09 OSKAR NICLAS". Det blev inte vackert, men som tur var så var det ingen som klagade. =) Bord ställdes upp och vi åkte och köpte lite blommor. Vi "barn" kollade på Forrest Gump på eftermiddagen. Så söt film! Jag och Hille satt vakna till klockan 00.00 då jag fick äta godis i ett dygn, det första jag åt var en kokosboll, sen somnade jag! HAHA.

Måndag, studentdag! Det vräkte ner regn inne i Kalmar och mina fötter hade ingen känsel. Fantastiskt..... Det var jätte kul att se alla springa ut, min innebandy idol (snyggve) Markus Johansson sprang ut och jag stog typ 1 meter från honom, hunk! Niclas kom ut och jag hängde en sköldpadda runt halsen på han. Oskar kom ut några klasser senare och fick en krokodil eller något runt halsen. Duktiga pojkar som klarat sig genom skolan. Nästa år är det min tur!
När vi kom hem kollade vi på Grey's innan själva mottagningen började. På mottagningen så var det rätt så mycket folk. Jag satt med Anna, som jag ska jobba med i sommar, och Tillan. När Anna åkte satt jag mig vid Niclas, Oskar, Johannes och Alex och pratade lite strunt. Sen kom Albin och i satt och drev lite på Gotländska. HAHA, hur mjöligt som helst. När herrarna åkte in till Kalmar på kvällen så var jag så sliten så jag gick och la mig. Klockan var kanske 22. Jag är en gammal tant.....

På Tisdagen åkte jag och pappa hem. Jag fick köra över Ölandsbron, hur häftigt som helst! Jag körde upp till Västervik, sen fick pappa ta över. Jag var trött. Vi kom hem klockan 18, jag tog i mig lite mat och gick och tränade. När jag kom hem hade Rosita från Friskis ringt, jag ringde tillbaks och fick veta att jobbet var mitt! YEEEEEY =D. Jag kollade på sista avsnittet av Krig & Fred och grinade såklart när min favorit Furst Andrej dog. Jag gillade absolut inte slutet, tur att det är alternativt i boken. Vad ska jag göra på tisdagar nu då?? Ska nog köpa DVDn.

Idag är jag "sjuk", jag vill inte sitta i regn och titta på fotboll. Jag ska istället tvätta Prestons skål, köpa jobb skor till i sommar och ta en långis med Leo. Ska nog tvätta och handla också, tomt kylskåp och tom garderob. Om en vecka lämnar jag Uppsala för Öland. Jag känner mig redo.

Kommentarer
Postat av: Verno

GRATTIS ! :D

2009-06-10 @ 19:11:17
URL: http://vernanilsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0