"Trött på sanningen, behöver en ny!"

Som dom flesta vet så är jag en sån där Lars Winnerbäck fantast! Jag har varit på4 konserter med han på 4 år, och ifall det blir en sommarturné så är jag garanterat i någon stad för att se honom, allra helst i Stockholm! Sån mäktig känsla att stå där med 18 000 människor och se sin stora idol. Han gör inte bara bra musik, han är en häftig människa också! Nej han är obeskrivlig faktist. Han kan ses som en av mina stöttepelare. När någonting går snett så är Larsans musik där. Allra helst (när jag är lite depp) så lyssnar jag på "Du gamla fria nord", det är något speciellt med den. En av två favvislåtar. Den andra är "Hjärter dams sista sång". Typiska Julia låtar. Jaja, alla är speciella på sitt vis :D

Några konsertminnen då! Den första jag var på var i Uppsala, då var jag tillsammans med min storebror och min storesyster och deras kompisar. Jag var bara 13-14 år då, men sen dess har jag varit fast. Mina syskon var dom som fick mig att börja lyssna från början. Timglas var första låten jag hörde. Andra konserten var på Zinken. Tillsammans med Mickis (som varit med på 3 av 4 konserter). Vi träffade våran vän Patricio och hade supertrevligt med jättefint väder och trevligt sällskap. Tredje konserten var på Fyrishov i Uppsala, vi fick sittplats och från den dagen tycker jag inte om Abalone Dots eller vad dom heter. Är det ingen skillnad på Eskilstuna och Uppsala undrar jag? Fjärde konserten var på Zinken igen. Återigen så var det jag, Mickis och Patricio. Det spöregnade hela dagen och många var nära att ge upp. Vi satt utanför från klockan 3 så vi fick stå längst fram. När Lars kom in på scenen så sprack himlen upp och väntan i regnet var plötsligt.. Totalt värd. Många minnen. 


"Ditt skratt är Allas lycka."
Min favorit :D

Kommentarer
Postat av: Emma

Hjälp mig att bestämma vilken header jag ska ha i bloggen?

Kommentera de senaste inlägget och rösta på din favorit!



Snälla?!

2009-01-14 @ 22:56:18
URL: http://emmaaoi.blogg.se/
Postat av: Hille

Han är KUNGEN denna man! Jag spelade in det igår för jag jobbade. Ska kolla ikväll:-) Kom änglar är klart bäst om jag får bestämma:-) Bebisen vinkar till sin moster:-)

Puss

2009-01-15 @ 09:01:18
URL: http://hilleihovet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0