"Jag äter inget som har ögon"

Händelserik dag! Jag var inställd på en lugn dag, vi gick upp till "mobror" Lennart och drack cola. Sen på vägen hem gick jag in och skulle köpa Loka på wikborg, å där står det snyggaste jag skådat, NÅGONSIN! Han va brun,  brunhårig och pratade jättesöt gotländska! Jag nämnde honom diekt för Carro som lovade att hon skulle ge han till mig i present! Jag tänkte på grabben hela vägen hem och väl hemma så somnade jag till the hills i sängen. Jag vaknade till när släkten kom för att fira morfar. Det var lite lustigt, vi va 9 personer som åt, och vi var hela TRE vegeterianer. Jag tror aldrig det har hänt förut, inte på så länge jag har varit det officiellt iaf, vilket är ett par år. Min mammas kusin Marlene var en av tre veggisar, vi satt och pratade länge om olika maträtter och vilka favvis produkter vi hade. Vi kom till och med in på djupare samtal. Vi diskuterade dödshjälp, och jag konstaterade att jag nog är för det. Eller jag är för det, jag tycker synd om människor som blir förlamade från nacken och ner, när dom vill dö men tvingas leva ändå.

Nu har alla gått hem och jag smsar lite med min gamla vän Per om gamla minnen, ganska kul att prata om sånt som hänt förut! Snart ska jag sova och ladda inför imorgon då jag och pappa ska gå strandpromenaden och avsluta det med ett besök på Kränku och leta ett nytt grönt te. Kränku är bäst och ifall man är på Gotland så måste det upplevas! Jag rekomenderar det starkt :) Sängen kallar!

Puss på Carro som vi saknar massor!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0