Ibland känner jag mig så mogen!

Det är seriöst något fel på människor som jobbar inom hemtjänsten, jag tror det är en yrkesskada eller något! Varje morgon när man kommer dit några minuter innan 7 så hör man att det alltid är någon i personalen som bråkar och tjafsar. Bara det blir man trött av, inte direkt det man vill starta dagen med! Iallafall så räckte det inte med tjafs på rapporten idag, utan vid lunchen var det ett J Ä V L A liv! Gud! Ett gäng 50 åriga tanter som sitter och skriker, gråter och kastar saker runt omkring sig. Jag, som endast är 17 år gammal, höll på att skämmas ihjäl och visste att sånt där höll man på med när man gick på mellanstadiet ungefär. Jag skämdes så grymt mycket så jag bad sjuksköterskorna att jag skulle få gå med någon av dom på eftermiddagen, jag orkade inte med klimakteriekossorna som skulle älta sina småproblem (ja, det handlade verkligen om skit saker också..). Det var kul att gå med sjuksköterskorna, dom var lite mer lättsamma och tog alla problem som kom med en klackspark. Skönt när man är omringad av såna människor!
På förmiddagen så gick jag med hemtjänsten iallafall. Då var vi hemma hos en dam som kom från Öland. Sen idag så är hon min favorittant! Visserligen så kom hon från södra Öland där jag har varit alldeles för sällan, men Öland som Öland. Det är något speciellt med det stället. :)
Med tanke på Öland så fick jag ett uppiggande sms idag av Blondie som bor därnere. Han och hela hans familj hade lagt ett gott ord för mig på bykrogen, det var snällt! Jag hoppas att jag får jobbet därnere så jag blir lite brun igen! HAHA.

Nu är jag trött.. Imorgon är det skola ett tag, jag saknar det nästan lite, inte plugget och allt det, men gemenskapen. Att umgås med vänner istället för "kollegor", det är någon skillnad där! Paris ska komma hit också, och jag ska bjuda till med stuvade mackisar! Gott va? Funderar på att lägga mig och kolla på svt24, det är något program om hår och frisyrer, kan vara kul att se! Så.. Godnatt då mina vänner, vi hörs och ses :)


Sinus, Köpingsvik! En sommar till, tack!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0