En dag med massa olika förslag!

Idag har varit en dag med massor av förslag på vad jag ska göra efter skolan. Min handledare kläckte ur sig att jag skulle passa utmärkt som hälsominister (vad nu de är) eftersom jag bara pratar om hälsa och träning enligt henne :P haha! Däremot så var vi hemma hos den mest inspirerande kvinnan i världen! Hon var den som gjorde funktionshinder accepterat i Sverige. På 50-talet fick hon ett stipendium och åkte land och rike igenom för att leta rätt på barn med funktionshinder som satt gömda i källare och på vindar. Jag vart helt tagen av hennes historia och jag skulle också vilja göra en sån förändring! Det "tråkiga" är att dagens samhälle är så jämnställt (vilket är bra också förståss), men problemet är att det finns ingenting som man kan ta fram på samma sätt. HIV smittade och AIDS smittade var ungefär lika utsatta på 80-talet som funktionshindrade var på 50-talet. Vad är det för något som är "tabu" i folksätt idag?

Bara för att skryta så kan jag säga att jag bakade idag! JAPP! Grahamsbullar blev det, bland det godaste jag någonsin har gjort! Vem behöver choklad och tårta när man kan äta en varm färsk grahamsbulle? Inte jag, Det här slog mycket jag ätit! Under jäsningen så åkte jag upp och hämtade hem min dator som låg hemma hos Tobbe, och sen tog jag en promenad på 45 minuter med Leo hem. Det var skönt, alltid skönt att pausa hjärnan lite och bara gå!

Nu ska jag lyssna på Annie's song och förmodligen somna till den. Jag hörde den på radion i helgen när jag jobbade. Så bra låt! Jag och snyftmusik alltså! Ta dig i kragen Julia :) Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Hille

Kan vara världens bästa låt:-) Du är dålig på att kommentera min blogg:p

Går det bra på praktiken? Puss

2009-01-22 @ 14:05:01
URL: http://hilleihovet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0