I love you til' the end

Idag har jag en sån där dag när jag bara vill lyssna på musik och dega! Jag har bakat morotskaka till bykrogen och ska även bjuda familjen här i huset på ett par bitar också. Jag var ute och sprang, men mina ben orkade inte mer än ett par kilometer så jag gick resten, kompenserade med lite extra styrka när jag kom hem. Jag kokade ihop lite nudlar samtidigt som jag lyssnade på the pogues. Nu ska jag packa min väska. Imorgon ska jag umgås med moster för sista gången på ett tag så jag vill helst inte packa då.

De senaste dagarna har varit smockfulla. Igår blev det en riktigt långpanna från 11 till 00. 13 timmars arbete, som gick oförskämt bra! Jag var glad och pigg hela dagen Skönt! När jag dammsugit färdigt inne i restaurangen så hörde jag att någon satt och spelade gitarr. Det var lite skumt, eftersom inga människor var kvar. Jag gick ut och kikade. Där satt den här killen och spelade just den låten. Hur mysigt som helst. Klockan kanske var 23 eller något och det var helt knäppt tyst, man hörde bara han! Jag satt mig ner och lyssnade på ett par låtar innan jag gick in och avslutade. Perfekt slut på kvällen! Vi sa även hejdå till våran kära Andy som åker hem till Stockholm idag.

Min kära mor påpekade mitt inlägg igår att jag gav illa vinklar med det jag skrev om att jag skulle lämna öland for a while. Ska förklara mig lite lätt. Jag tycker om att vara här, det gör jag. Men efter 7 veckor av slit och en enorm ensamhet (inga vänner att riktigt umgås med) så längtar jag efter umgänge. Umgås med släkten i all ära, men ibland är det skönt att bara slå sig ner i en soffa med ett gäng tjejer och prata om absolut ingenting. Det tror jag alla förstår fakis. =) Jag kommer komma tillbaks hit, det kanske bara dröjer en månad. Men tills dess vill jag njuta av att vara hemma. Det var lite så jag menade. =)

Nu ropar min väska på mig. Tack och adjö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0