Växjö is da shit!

Just nu sitter jag här vid min systers köksbord med min brors bärbara data!
Pappa sitter mitt emot mig och löser sudoku som han fick av Hille i julklapp :) Det är helt tyst i hela huset, det enda som hörs är tvn där övriga familjen kollar på Mission impossible 2. Jag är alldeles för ointresserad för att titta på film ikväll faktist, är slut och börjar känna mig lite tung i kroppen. Kanske är förberedelsen på en liten febertopp?

Iallafall så har vi umgåtts idag! Vi åkte in till Växjö stad för att gå en sväng med Leo men jag och Tobias svek för att gå på stan istället. Vi snurrade runt som två tokar och letade efter vettiga affärer, självklart gick vi på fel sida av stan och märkte det alldeles för sent för att hinna shoppa någonting! Sen träffade vi HELA släkten! Mormor & morfar från Gotland, moster (och min övriga "plastfamlj") kom från Öland också! Pauls föräldra kom också och allt som allt så var vi 15 personer som skulle umgås och äta middag på tärnvägen! Det gick ju bra, "barnen" fick sitta i köket och dom andra i vardagsrummet.

Igår hade vi julklapps utdelning. Hille missade ju julen i Uppsala så vi fick ha en till jul härnere! Gissa vad jag fick!!!! BILJETTER TILL INNEBANDY FINALEN :D Så den ska vi gå på i april!! Fick även Sex and the city filmen som jag tycker är hur bra som helst!

Nu ska jag nog hänga lite med familjen innan jag klampar upp på övervåningen för att somna till något skönt tv program!
Har bara en tanke först! Tänk att jag skule gå i skolan härnere egentligen, kom in på frisör på John Bauer första året jag sökte, men fick inget ekonomiskt stöd från Uppsala kommun så jag va tvungen att tacka nej. Tobias berättade att Växjö hade 39 sekunder/dag sol i snitt under december månad förra året. Jag är en sån människa som lider av mörker depression när jag inte får solljus så det kanske var tur att jag stannade kvar hemma hos mamma och pappa. Hade dock varit kul att prova på något nytt och gå en linje jag var intresserad av i en annan stad.. men men.. To late! :)
Nu ska ja äta lite mer popcorn med aromat på! Hejhej

Kommentarer
Postat av: Hille och Paulan

Växjö is verkligen DA SHIT!!!!:-) Har ni hittat hem nu?? Hur mår ni? Ses snart. Puss

2008-12-28 @ 21:39:43
URL: http://hilleihovet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0