Traditionsenlig dag!

Just nu är min bror här hemma, vi håller på att koka knäck och rosa karameller! Pappa har precis fått sitt årliga utbrott på julgranen och dess ljus, och snart är det dags för oss "barn" att klä den :P
Faster Annika har precis kommit och lämnat av hunden Sixten eftersom hon ska jobba dag imorgon, jag förbereder mig på en väldigt dryg natt men en väldigt skällande hund!
Jag och mamma har lyssnat på min favvis jullåt hela dagen, The pogues med låten Fairytale of New York, som även är med i P.S I love you på begravningen där!

Nu blev vi klara med våra små "bakverk", det slutade med att dom rosa karamellerna vart typ... beigha eller nått. Blir jobbigt när det är slut på karamellfärgen! Jaja, detaljer som min moster hade sagt! Granen är klädd och nu ska jag slå på stort och dammsuga under där innan alla julklappar ska fram! Känna och klämma!
Om 3 timmar och 30 minuter tar mitt kära sockerförbud slut! Har kämpat hårt, men hållt mig ifrån socker (i form av godis, läsk, kakor och liknande) i hela två månader! Just nu känner jag att det är inga problem, att jag inte behöver äta godis eller dricka läsk imorgon, men det hör ju faktist julen till! Så 00.05 så ska jag ta mig en av mina nygjorda knäckisar, det tycker jag att jag förtjänar :D

Så... Nu ska jag fortsätta avnjuta kvällen med uppesittarkväll och TP music! Å sen nästa gång vi hörs så är det julafton! Tänka sig :D
GOD JUL!

Kommentarer
Postat av: Hille

Det är rätt att barnen klär granen. Jag har försökt förklara för paul att barnen får julklappar av tomten på morgonen, barnen klär julgranen, barnen äter FEJKjansson osv. Men han säger att jag pratar om oss fyra hemma i storvreta. Han tycker inte jag är ett barn längre:-) Men tomten hade iaf kommit inatt med en liten julklapp. Skönt att man alltid kan lita på tomten:-) Ses snart! GOD JUL! PUSS

2008-12-24 @ 09:18:10
URL: http://hilleihovet.blogg.se/
Postat av: Julia!

Hahaha julen är barnens dag, och så länge mamma och pappa lever så är vi fyra barn! Säg det till Paul :D Vi ses imorgon! <3

2008-12-25 @ 17:21:00
URL: http://lillesyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0